Barcelona World Race, 2014–2015, 78 nap után
(Az előző változat 45 nap után készült)

Lassan véget ér a verseny, az élen haladó hajó már a Földközi tengeren jár, az utolsó elhagyta a déli vizeket. Sok mondani való már nem maradt, ez az utolsó közlemény.
Ha megnézzük az első ábrát, azt látjuk, hogy az első pár nap helykeresésétől eltekintve, nem volt igazán verseny (versenynek tekintve azt a szituációt, amikor a hajók 100 mérföldön belül közelítik meg egymást). Szépen látszódnak a kiállások következményei is, valamint az is, hogy a magyar hajó egy pillanatra sem tudott versenyhelyzetbe kerülni. A verseny nélküli verseny elnevezést erősíti, hogy az első helycserére a 78. napig kellett várni. (Az ábrákra klikkelve nagyobb méretben jelennek meg.)

1. ábra: A versenyben megtett tengeri mérföldek, a jelenlegi állás szerint (pirossal azok a hajók, amelyek 1 vagy több napra javításra kiálltak)


Ha belezoomolunk a versenynek látszó helyzetekbe (összesen 3 ilyen van, 2–4. ábra), azt látjuk, hogy egyedül a Neutrogena volt folyamatosan nyomás alatt (rövid kiállását természetesen nem számítva). Kb. a verseny feléig, kiállásáig az 1. helyért küzdött sikertelenül, aztán a második szakaszban a 2. helyét tartotta.

2. ábra: Versengő hajók közötti távolság változása, tengeri mérföldben: Cheminées Poujoulat – Neutrogena


3. ábra: Versengő hajók közötti távolság változása, tengeri mérföldben: Neutrogena – Gaes Centros Auditivos

A Gaes Centros Auditivos időről-időre összeszedi magát és rohamra indul, de látótávolságba csak egyszer ért. Mindig visszapattan, ilyenkor visszavonul erőt gyűjteni, aztán újra meg újra megpróbálja.

A verseny legidősebb hajója (One Planet, One Ocean, 14 éves) produkálta az egyetlen előzést, azt is a verseny végére hagyva (4. ábra). Azért szép ez, mert volt már több mint 1000 mérföld hátrányban is.

4. ábra: Versengő hajók közötti távolság változása, tengeri mérföldben: One Planet, One Ocean – We Are Water


Nem maradt más hátra, mint a 2 klasszikus chart frissítése.

5. ábra: Az egyes hajók napi teljesítménye (tengeri mérföld)
A felsorolás rendje egyben a verseny jelenlegi állása is. A szélsőségek tompítása miatt negyedfokú polinommal simítottam ki a görbéket. A piros görbékkel jelzett hajók kiszálltak javításra. A zöld nevű hajók mindkét szkippere gyakorlott déltengeri vitorlázó. A versenyben vezető hajó görbéje a klasszikus harang, így kell nyerni. Biztonságos kezdés és befejezés, a középső szakaszban meg kihozni mindent a hajóból. Majdnem ilyen szép a 2. és 3. helyezett görbéje.

6. ábra: A várható célba érkezés (hány nap után)

A győztes BWR-csúcsot fut (az eddigi 2 győzteseknek 92 ill. 93 napra volt szüksége) és úgy néz ki, hogy nem csak az első, hanem további 4 hajó is a régi csúcson belül fog célba érkezni. Fa Nándor várhatóan jobban fog szerepelni mint az eddigi 2 utolsó (108 illetve 132 nap volt eddig a leggyengébb teljesítmény).

Copyright © font.hu. A jogok, azok... jogok.